Intet firma klarer sig særlig godt med mindre en dynamisk og
strategisk forretningsplan er blevet formuleret og sat på tryk.
Det gælder for start-ups, for unge og for veletablerede firmaer.

Den kan være omfattende eller simpel og mest vigtigt er dog at
det er KLART hvad firmaet ønsker at opnå, hvilket skal kommu-
nikeres til hele organisationen. For det andet skal den være
dynamisk og opdateres løbende da markederne og konkurrencen
hele tiden ændrer sig – intet er statisk i dagens forretningsliv.

Sideløbende med Forretningsplanen kommer Handlingsplanen, som
beskriver de aktiviteter der er nødvendige for at nå målene, hvem
der er ansvarlig for de enkelte skridt og hvornår de skal være færdige.

For mere komplekse situationer eller for virksomheder hvor mange
afdelinger eller selskaber er involveret, er det ofte praktisk at benytte
Project Management styre mekanismer.

Alle selskaber er forskellige og vi kan hjælpe med at diagnosticere og
evaluere de individuelle firma-behov og organisere omkring de
vigtigste opgaver.


Tilbage